Poslání, cíle, cílová skupina, zásady 

Poslání Domova pro seniory

Domov pro seniory Havlíčkův Brod usiluje o důstojný a spokojený život seniorů, kteří vzhledem ke svému zdravotnímu stavu a sociální situaci žijí v tomto zařízení. Domov podporuje jejich soběstačnost a udržení kontaktu s okolím a snaží se o vytvoření co nejpřirozenějšího prostředí.

Poslání Domova se zvláštním režimem

Domov se zvláštním režimem chce být místem, kde se v bezpečném a klidném prostředí zachovává důstojnost a jedinečnost každého klienta a kde jsou zaměstnanci s klienty v partnerském kontaktu. Domov usiluje o zmírnění důsledků demence, včetně Alzheimerovy choroby, které by jinak vedly k nezajištění základních potřeb, sociální izolovanosti a ztrátě vlastního způsobu života.

Zařízení DPS a DZR poskytuje klientům tyto činnosti:

  • ubytování,
  • stravování,
  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
  • sociálně terapeutické činnosti,
  • aktivizační činnosti,
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

 

 

 

 Domov pro seniory Husova

Cílem Domova pro seniory a Domova se zvláštním režimem je:

1.Zachování důstojného života klientů.

2.Podpora vlastního rozhodování klientů v jejich osobních záležitostech.

3.Udržení a podpora soběstačnosti klientů poskytováním přiměřené péče podle jejich potřeb.

4.Podpora klientů v zachování přirozených vztahů, zvyků a zájmů dle jejich možností a  přání.

5.Podpora klientů ve využívání běžných služeb mimo zařízení a udržování kontaktu s okolím, a to dle možností a přání klientů.

6.Individuální poskytování služby na základě osobních cílů a přání klientů.

7.Poskytování kvalitní a bezpečné služby prostřednictvím odborného a kvalifikovaného personálu.

8.Zvyšování kvality systému vnitřního řízení v organizaci a dobrá týmová spolupráce všech úseků i jednotlivých pracovníků.

Cílová skupina Domova pro seniory

Prioritní cílovou skupinou jsou klienti z Kraje Vysočina.

Cílovou skupinu tvoří senioři převážně s trvalým pobytem v kraji Vysočina, kteří mají sníženou soběstačnost v základních životních dovednostech, a proto potřebují podporu a pomoc při zajišťování základních životních potřeb.

S ohledem na typ našeho zařízení není možné poskytovat služby těmto klientům:

  • osobám, které z důvodu svého zdravotního stavu nebo pod vlivem návykových látek ohrožují sebe nebo okolí nebo závažně narušují vzájemné soužití
  • s alkoholovou demencí
  • s onemocněním primárně psychiatrickým (kromě demence) nebo mentální retardací
  • osobám závislým na alkoholu a nelegálních návykových látkách
  • s infekčními chorobami typu aktivní TBC, hepatitidy apod.
  • s nutností nepřetržité lékařské péče
  • mladším 60-ti let

Cílová skupina klientů je podrobně vymezena v rozhodnutí o registraci sociální služby.

Cílová skupina Domova se zvláštním režimem

Prioritní cílovou skupinou jsou klienti z Kraje Vysočina.

Cílovou skupinu tvoří osoby převážně s trvalým pobytem v Kraji Vysočina, které mají z důvodu Alzheimerovy choroby nebo jiného typu demence sníženou soběstačnost v základních životních dovednostech, a proto potřebují podporu a pomoc jiné fyzické osoby při zajišťování základních životních potřeb.

S ohledem na typ našeho zařízení není možné poskytovat služby těmto klientům:

  • osobám, které z důvodu svého zdravotního stavu nebo pod vlivem návykových látek ohrožují sebe nebo okolí
  • s alkoholovou demencí
  • s onemocněním primárně psychiatrickým (kromě demence) nebo mentální retardací
  • osobám závislým na alkoholu a nelegálních návykových látkách
  • se závažnými infekčními chorobami typu aktivní TBC, hepatitidy apod.
  • s nutností nepřetržité lékařské péče
  • mladším 50-ti let 

Cílová skupina klientů je podrobně vymezena v rozhodnutí o registraci sociální služby.

Zásady Domova pro seniory a domova se zvláštním režimem

  • Zachování lidské důstojnosti klientů
  • Ctít přání a potřeby klientů (individuální přístup)
  • Podporování soběstačnosti klientů
  • Podporování kontaktu klientů s jejich rodinami a blízkými
  • Podporování vzájemné důvěry klientů a personálu
  • Otevřená spolupráce pracovníků a vedení organizace
  • Příjemné prostředí pro život
Poskytujeme vám na našich stránkách dostatek informací?
a) Ano, informací je dostatek
  
 56
b) Průměrně
  
 72
c) Ne, informací je nedostatek
  
 39

Vyhledat v textu

23. 1. Zdeněk

Zítra: Milena