Naše zařízení začátkem roku 2020 velmi úspěšně prošlo externím hodnocením kvality a bezpečí při poskytování zdravotních služeb Spojenou akreditační komisí a je tak držitelem akreditace SAK.
Zdravotní ošetřovatelská péče v našem zařízení je na všech pracovištích zajišťována všeobecnými sestrami nepřetržitě, tj. 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Dále zajišťujeme zdravotní péči nutriční, paliativní a ošetřovatelskou rehabilitaci.
Lékařská péče je zajištěna na jednotlivých pracovištích praktickými lékaři, kteří docházejí za klienty do domova dle potřeby, obvykle 1-2 x týdně.
Klient si může ponechat svého praktického lékaře, u kterého byl registrován před nástupem do domova, za předpokladu, že bude sám za lékařem docházet do jeho ordinace mimo zařízení nebo bude lékař pro něj vykonávat návštěvní službu v domově. Toto s praktickým lékařem domlouvá klient nebo jeho rodina. Stejně tak musí klient nebo rodina zajistit od svého praktického lékaře pravidelné předepisování ORP (ošetřovatelsko-rehabilitační poukazy), podle kterých sestry v zařízení budou vykonávat zdravotní péči u klienta. Bez těchto poukazů nelze zdravotní péči poskytovat. Z personálních důvodů nedokážeme tuto činnost zajišťovat prostřednictvím našich sester.
Při akutním zhoršení zdravotního stavu je přivolána sestrou ve službě RZP.
Do domova dochází někteří specialisté, např. psychiatr a neurolog, jejichž péči mohou naši klienti po dohodě využívat.
Při potřebě jiných lékařů specialistů je zdravotní péče zajišťována v jejich ambulancích, kam jsou klienti přepraveni zdravotní dopravní službou a případně je jim zajištěn doprovod.
Pro zdravotní služby poskytované v našem zařízení nepožadujeme k žádnému z odborných výkonů informovaný souhlas klienta.
V našem zařízení není poskytována nadstandardní péče, všechny zdravotní služby jsou hrazeny ze zdravotního pojištění.
Dle potřeby může být spolupráce navázána i s dalšími pojišťovnami.
Rozsah ošetřovatelské a rehabilitační péče indikuje praktický lékař a další odborní lékaři.
Pracovníci v sociálních službách provádějí pod dohledem zdravotních sester činnosti zaměřené na uspokojování základních potřeb člověka. Patří sem např. péče o osobní hygienu nemocného a jeho prostředí, péče o polohu a lůžko nemocného, o jeho stravování, vyprazdňování, péče pro zajištění dobré psychické pohody, pocitu jistoty, bezpečí a sociálního kontaktu.
V souvislosti s rehabilitačním ošetřovatelstvím usilují o podporu co nejvyšší míry soběstačnosti klientů, o prevenci vzniku dekubitů a kontraktur, hypostatické bronchopneumonie, snaží se minimalizovat úbytek svalové síly, předchází a snaží se zamezit možným komplikacím, mezi které patří zejména:
Poruchu příjmu potravy našich klientů řeší nutriční terapeutka, která konzultuje s kuchyní i jídelníček. V případě potřeby navštěvuje naše klienty na pokoji u lůžka a domlouvá se s nimi na individuálním jídelníčku, řeší poruchy polykání nebo úbytek tělesné hmotnosti.
Náš domov navázal spolupráci s Nutriční poradnou Nemocnice Havlíčkův Brod, ve spolupráci s ní řešíme zvlášť závažné problémy, kdy je potřeba část nebo i celou stravu hradit speciálními nutričními přípravky.
Po domluvě náš stravovací úsek zajišťuje i speciální léčebné diety – bezlepkovou, nízkofosfátovou a podobně.
Na některých pracovištích pracujeme konceptem bazální stimulace.
Při péči o terminálně nemocné chceme klást důraz na kvalitu života nemocného, a to až do poslední chvíle.
Na této kvalitě se podílí celý tým, který tvoří nejen zdravotničtí pracovníci (lékaři a sestry) a pracovníci v přímé péči, ale i sociální pracovnice, dle potřeby duchovní, zaměstnanci kuchyně a prádelny, uklízečky, údržbáři či dobrovolníci.
Za nejdůležitější považujeme léčbu bolesti a dalších symptomů, stejně jako řešení psychologických, sociálních a spirituálních potřeb nemocných. Chceme hledat formy a způsoby péče, které povedou k důstojnému umírání a důstojné smrti našich klientů s vědomím, že nejdůležitějším prvkem důstojné smrti je osobní blízkost druhého člověka a důležitější je lidská a morální problematika než zdravotnická.
Kvalita a bezpečí jsou pro nás velmi důležité, systematicky pracujeme na tom, abychom tyto hodnoty mohli co nejlépe naplňovat.
Proto je v organizaci zaveden systém pravidelných vnitřních kontrol, sledování nežádoucích událostí a stanovených indikátorů kvality.
Nežádoucí události a indikátory kvality pravidelně vyhodnocujeme a seznamujeme s nimi veřejnost.
Nežádoucí události a indikátory kvality 2018 - 2022